Iedere dag komen talloze websites online en de lijsten van zoekresultaten worden alsmaar langer, het is een uitdaging om te blijven scoren op termen die voor uw sector van belang zijn. Dat brengt de records van uw website bovenaan de zoekresultaten waardoor u een vrij grote kans hebt om veel bezoekers te hebben via de zoekterm. Wij zorgen ervoor dat uw website technisch goed gemaakt is en technisch goed opgebouwd is zodat zoekmachines de website goed kan "crawlen". (= lezen)
Hoe sneller en makkelijker de zoekmachines de website kunnen lezen, hoe beter ze het onderscheid kunnen maken en de belangrijke content kunnen indexeren. We spreken hier over zoekmachine optimalisatie.
Maar er is meer...
Er zijn vele extra zaken die kunnen bijdragen tot meer bezoekers op uw website. Via microdata kan u de weergave van uw zoekresultaten in Google gaan beïnvloeden.
Stel dat u op zoek bent naar het perfecte recept om lasagne te maken. Het internet staat vol met websites die het over koken hebben waardoor het aantal records in de zoekresultaten oneindig lang is. We kunnen met behulp van microdata zoekresultaten onderscheiden of laten opvallen tov de andere.
De standaard weergave van een zoekresultaat zou er als volgt kunnen uitzien:
Bovenaan kan u de titel van de pagina terugvinden en als tekst een kleine "introductie" die ingesteld staat als meta description op de pagina.
Let op : met een geoptimaliseerde titel en een goede meta description kan u al veel bezoekers aantrekken, het is de kunst om met deze 2 zaken de bezoekers te overtuigen om te klikken op uw zoekresultaat.
Zoals gezegd kunnen we dus met de microdata nog een aantal zaken toevoegen aan het zoekresultaat, volgend voorbeeld zal dit direct duidelijk maken:
U kan onder andere een foto terugvinden van de lasagne (die er eigenlijk niet zo smakelijk uitziet naar mijn mening, maar goed... you get the point), daarnaast zijn er zelfs reviews (sterren) terug te vinden. Een bijhorende foto en een score als deze zal de bezoeker sneller overtuigen om op dit resultaat te gaan klikken.
Er zijn vele mogelijkheden met Microdata, hieronder nog een voorbeeld voor het optimaliseren van webshops.
Stel dat u op zoek bent naar informatie voor een nieuwe kledij of schoenen. Ook daar zijn er vele mogelijkheden met Microdata. Zo kan u in de zoekresultaten ervoor zorgen dat direct prijzen in de zoekresultaten komen.
Soorten microdata
Er zijn een aantal domeinen waarop Microdata kan toegepast worden, met elk tal van parameters:
- Personen
- Producten
- Bedrijven en organisaties
- Recepten
- Evenementen
- Muziek
Voor al deze onderdelen kan je in principe uw content gaan verrijken met microdata.
Advies nodig bij de integratie van Microdata, vraag het ons
Reageer op dit bericht